måndag 12 oktober 2009

Hoo!

Lista över avklarade vinter-förberedande åtgärder:

* Bytt till vinterfönster i källaren (= ett ytterfönster, isolering och ett svartmålat innerfönster)
* Tömt båten på vatten och vänt den upp och ner
* Lagt enris runt huset (verkar inte hjälpa så mycket mot mössen dock, jag har hittat spår efter utriven isolering)
* Tömt regnvattentunnan vid friggeboden
* Satt upp käppar för att underlätta snöplogningen

Lista över vinter-förberedande åtgärder som jag ännu inte gjort:

* Hämta sand ifrån sandtaget
* Sätta i nya lågenergilampor i utebelysningen
* Klippa klart gräsmattan
* Ta in torkvindan
* Ställa in alla utemöbler
* Plocka fram snöspadar och skoborstar
* Röja i garaget så att bilen får plats
* Byta till vinterdäck på bilen (tänker jag vänta med tills det blir lite kallare)

(Brita kom ihåg att ta med dig motorvärmarsladden!)

Undrar hur många saker det är jag glömt.

3 kommentarer:

  1. Jag är mycket nöjd med din insats:)

    SvaraRadera
  2. Hämtat sand. Check.
    Bytt till vinterdäck. Check.
    Lokaliserat snöskyfflarna. Halv-check.
    Börjat städa upp i garaget. Halv-check.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Ni kommer nog att klara vintern. Känns tryggt.

    SvaraRadera