torsdag 15 oktober 2009

all is work for the lazy people

Tvära kast. Rakt in i arbetet.
Åka buss med 20 stycken 12-åringar till badhuset och sen tillbaka igen.
Själv med 20 stycken som jag bara bristfälligt lyckats lära mig namnen på.
Två hette som jag. Det var enkelt.
18 hette inte som jag. Det var inte lika enkelt.
Två hette som varandra. En hette nästan samma sak som dom två som hette som varandra.
Dom flesta hade olika namn.
Alla utav dom hade både ögon och öron och näsor och munnar.
Och med håret blött och bara huvudet uppstickande ur vattnet såg dom alla väldigt likadana ut.
Dessutom skulle jag hålla reda på vem som simmat hur långt och hur bra.
En var allergisk mot klor och kunde inte fortsätta simma.
Några andra ville inte sluta simma när vi skulle åka tillbaka.
Dom var 20 när vi åkte och 20 när vi kom hem.
Uppdraget slutfört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar