tisdag 22 december 2009

It's Vegan Baby, Vegan

Så var det jul igen. Och i enlighet med familjetraditionen samlas vi på Norrbacka. Med en viktig skillnad, detta år firar vi en vegansk jul. Det var ett av kraven som jag ställde förra året när vi började fundera på att hyra huset. Så nu är kylskåpet fyllt med havremjölk och sojayoughurt, med tofu och grönsaker. Har hittat en mängd recept på internet på jul-mat, till exempel via Peppens blogg och vidare till Djurens rätt och Veganvrak.

Det är förresten lustigt med de stigar man väljer på internet. Ofta kommer jag på mig själv med att gå långa omvägar till olika hemsidor bara för att det var det sätt på vilket jag först hittade till just den sidan. Som med Djurens rätts julrecept. Jag skulle ju enkelt kunna googla det och med färre knapptryckningar och mindre scrollande hamna precis på samma ställe. Men nej. Jag googlar "norrbacka gård", scollar ner till länken till Peppen-bloggen, scrollar ner till inlägget om julmat och så vidare till Djurens rätt.

Hoho Merry Christmas!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med omvägsgooglandet, hoppas innerligt att jule blev fin för er alla - inklusive skeptisk familj :)

    SvaraRadera