onsdag 5 augusti 2009

Staden tur och retur


Igår cyklade jag fram och tillbaka till Staden igen. En timme tog det, enkel väg. Det resulterade i:
  • Total kroppslig utmattning (jag som trodde jag var ett muskulöst krutpaket!)
  • Ett långt samtal med en kvinna på banken om pensionssparande (är jag socialt undernärd eller?)
  • Vilse i The suburb på en 21-växlad pojkcykel
  • Ett lånekort på biblioteket. Även intellektet behöver sitt.
  • Ännu ett besök på nya stamfiket Schmäck
  • En känsla av frihet. Mina ben kan ta mig till världens ände om jag så vill. Bara jag får vara sur pga trötthet på kvällen 
När man kommer farandes till Norrbacka från Staden öppnar sig landskapet, det röda huset skymtar mellan träden och Fågelsjön/Surmyr'n blänker till i solljuset. Jo det finns en hel del vatten i den, inte som en sjö man kan bada i, men ändå. Sen får man syn på alla långa vackra tallar som omgärdar gården. Då blir man nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar