fredag 14 augusti 2009

Antingen eller

Jag har lämnat Norrbacka några dagar för att fira en bror som fyller 25. Sen ska jag vidare ner till Staden, den stora, för att träffa mina vänner. Lika mycket som jag saknar skogen och tystaden när jag inte är på Norrbacka, saknar jag vännerna och familjen när jag är där.

Finns det inget mellanting? Det måste det ju göra, vi bor ju i landet Lagom. Nog måste det finnas platser som både har skog/tystnad och en bra stad med många människor inom ett rimligt avstånd. Norrbacka är en sådan plats, men ännu känner jag inte människorna som bor i den närliggande staden. Det bidrar till att min situation känns lite extrem, väldigt "antingen eller" .
Men man kanske inte måste hitta ett mellanting. Tiden får utvisa.

Ps. Ladda ner Oskar skiva (se inlägget nedan). Den är full av spröda, vackra ljud och fältinspelningar. Klart inspirerad av hans tid här på Norrbacka (han har bott här i två omgångar tidigare).

2 kommentarer:

  1. godmorgon. vill du kan du få både och, behöver inte välja!
    Tack för igår
    M

    SvaraRadera
  2. Hörde att grottis varit hos oss och hälsat på idag..
    Såg att det var gratis design-marknad med loppis i Ume på lördag, kolla Peppens blogg! Kram!

    SvaraRadera