söndag 2 oktober 2011

Höst, förkylning, internet

Det är verkligen höst nu. När man sitter vid köksbordet och tittar ut över ängen ner mot fågelsjön finns det ingen tvekan längre. Färgerna är lugna, alla nyanser mellan gulbrunt och grått, rönnen är knallröd, tranorna ropar fortfarande.
Jag sitter inne för jag är förkyld. Det har jag varit i 10 dagar nu och även om det vänt till det bättre så är det fortfarande huvudvärk, snuva, hosta, c-vitamin, vitlök, snorpapper, vila, dricka vatten. Och internet.
Ja jävlar i det.
Internet.

Detta är hetast just nu:
* Meningslösa online-spel (sådana som barnen i skolorna alltid vill spela) t.ex. Run Ninja Run och Learn To Fly 2.

* An idiot abroad 2 - the bucket list. Karl Pilkington är äntligen tillbaka i rutan (i england (och tillgängligt på internet överallt)).

* Google Ngram viewer - helt fantastisk liten sida. Man kan skriva in ord och fraser och så söker den igenom alla böcker inscannade av google (miljontals that is) och så får man se en graf över hur vanligt förekommande denna fras är genom tiderna. Testa så får ni se. Det är makalöst roligt. Separera olika ord med ett komma-tecken och se hur användningen skiftat mellan sökorden. Beroendeframkallande på ett närmast obegripligt sätt. Jag kan inte sluta fascineras.

Nu ska jag åka in till stan och hämta Brita som varit bortrest under helgen.
Det finns en dokumentär om gatukonstnären Roadsworth som jag vill se men den har jag inte lyckats hitta på nätet. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar